Nieuws



Warme challenge

Mitsubishi Electric motiveerde zijn werknemers om samen gezonder te worden door deel te nemen aan The Global Challenge. Deze uitdaging werd gelinkt aan een actie voor De Warmste Week van Studio Brussel ten voordele van De Koninklijke Villa.

Global Challenge
In teamverband hebben de medewerkers gedurende 100 dagen zoveel mogelijk stappen gezet. Dankzij een stappenteller en een app om alles te registreren, werd iedereen stap voor stap en op eigen niveau gestimuleerd om meer te bewegen. Al wandelend, lopend, fietsend of zwemmend werden heel wat kilometers afgelegd. Tussentijdse uitdagingen of mini-competities zorgden voor extra stimulans.

De Koninklijk Villa
Als motivatie bovenop dit programma, besliste Mitsubishi Electric om de kilometers te sponsoren met 0,10 € per kilometer. Als goed doel werd de vzw De Koninklijke Villa gekozen. Zij bieden onder andere kankerpatiënten de kans om samen met lotgenoten te revalideren. Een van de collega’s heeft vorig jaar beroep gedaan op deze vzw en voelt zich ondertussen emotioneel en lichamelijk terug sterker dankzij onder andere hun zorgprogramma.

De Warmste Week
De Mitsubishi Electric Challenge werd geregistreerd als actie voor de Warmste Week van Music for Life. Na 100 dagen staat de teller op 21.293 km, wat gelijk staat aan een donatie van € 2.129 euro. Op dinsdag 19 december trok Mitsubishi Electric richting Wachtebeke om de centjes te overhandigen. Ter plaatse werd het heuglijke nieuws verkondigd dat Mitsubishi Electric met veel plezier het bedrag verdubbelt. Een cheque van € 4.258 werd overhandigd aan vzw De Koninklijke Villa, die zeer dankbaar is. Om hun dank te uiten, wordt het winnende team van de Mitsubishi Electric Challenge uitgenodigd voor een overnachting in de Villa te Oostende.

Iedereen trots
De meer dan 30 medewerkers van Mitsubishi Electric Belgium gevestigd te Loppem, zijn enthousiast. “We zijn gedurende die 100 dagen veel meer gaan bewegen, ieder op zijn niveau.” Vertelt Nele Demuynck, interne sales medewerker bij Mitsubishi Electric. “Er zijn collega’s die nu met de fiets naar het werk komen, over de middag gaan we wandelen en we hebben ons bijvoorbeeld ook in groep ingeschreven voor een loopwedstrijd.” Er zijn duidelijk grenzen verlegd. “Niet alleen zijn we met z’n allen meer gaan bewegen, we letten ook op onze voeding,” vult Melissa Ghevaert, administratief medewerker, aan. “De firma bestelt sindsdien bijvoorbeeld wekelijks porties verse fruitsla, naast de stukken fruit die al langer besteld werden.” “Dat we daarnaast ook nog eens zo’n mooi bedrag kunnen schenken aan een goed doel, zorgt ervoor dat we allemaal trots zijn,” besluit Nele.

Bekijk hier het actiefilmpje opgenomen tijdens de Warmste Week!

Warme challenge